Kategoria: egzaminy z niemieckiego

0

Egzamin Goethe-Zertifikat B1. Część 2

Niedawno w ramach serii „Egzaminy z niemieckiego” pisałam o tym, jak wygląda egzamin Goethe-Zertifikat B1. Ten wpis znajdziecie tutaj. Dzisiaj przedstawię Wam kilka źródeł, które możemy wykorzystywać w nauce. Zacznijmy oczywiście od oficjalnej strony Goethe-Institut, która udostępnia próbne testy: Uebungsmaterialien Tutaj możecie pobrać listę słownictwa niezbędną do zdania egzaminu B1: Wortliste B1 Bardzo polecam oglądanie przykładowych egzaminów na Youtube: B1 Sprechen...

Czytaj cały wpis »
0

Egzamin Goethe-Zertifikat B1. Część 1

W serii „Egzaminy z niemieckiego” przyszedł czas na Goethe-Zertifikat B1. Pozostałe posty z tej serii znajdziecie tutaj: Egzaminy z niemieckiego Dotyczący tego tematu post o poziomach B1 i B2 znajdziecie tutaj: Granice pomiędzy poziomami: B1 i B2 Poziom B1 zakłada samodzielne użytkowanie języka. Jest on potrzebny do uzyskania niemieckiego obywatelstwa. O tym, jak ja uzyskałam obywatelstwo niemieckie, przeczytacie tutaj. Uzyskanie certyfikatu...

Czytaj cały wpis »
0

Goethe-Zertifikat B2: Nowa formuła. Pisanie i mówienie

W ostatnim tekście z serii „Egzaminy z niemieckiego” napisałam o czytaniu i słuchaniu na nowym egzaminie Goethe-Zertifikat B2. Ten tekst znajdziecie tutaj. Dzisiaj przyszła pora na pisanie i mówienie. Zacznijmy od pisania, czyli od „schriftlicher Ausdruck”. Jak wyglądała ta część na poprzednim egzaminie? Trwa 80 minut i należy rozwiązać dwa zadania: Należy odpowiedzieć na artykuł, otrzymujemy dwa tematy do wyboru i...

Czytaj cały wpis »
0

Goethe-Zertifikat B2: Nowa formuła. Czytanie i słuchanie

Tematem mojego dzisiejszego tekstu jest nowa formuła egzaminu Goethe-Zertifikat B2. Wszystkie teksty z serii „Egzaminy z niemieckiego” znajdziecie tutaj: Egzaminy z niemieckiego Wspominałam już o tym, że nowa formuła egzaminu będzie obowiązywała od 1 stycznia 2019 roku, a w wybranych centrach od 1 sierpnia 2019. Jeśli zamierzasz zdawać ten egzamin w następnym roku, wcześniej się dowiedz, jak będzie w szkole,...

Czytaj cały wpis »
0

Goethe-Zertifikat B2. Część 2

Ostatnio napisałam dla Was post o egzaminie B2 Goethe-Institut (z serii „Egzaminy z niemieckiego”): Goethe-Zertifikat B2. Część 1 Dzisiaj chciałabym Wam polecić kilka podręczników pomagających w nauce: Mit Erfolg zum Goethe-Zertifikat B2 Pruefungstraining: Goethe-Zertifikat B2 Fit fuers Goethe-Zertifikat B2 Jaki ogólny podręcznik nadaje się najlepiej do przygotowania do egzaminu B2? Aspekte B2 neu Szczególnie polecam właśnie podręcznik „Aspekte B2”. Dlaczego?...

Czytaj cały wpis »
0

Goethe-Zertifikat B2. Część 1

Wracam dzisiaj do serii „Egzaminy z niemieckiego” i przygotowałam dla Was post o egzaminie Goethe-Zertifikat B2. W mojej zamkniętej grupie na Facebooku, która nazywa się właśnie „Egzaminy z niemieckiego”, kilka osób uczy się do tego egzaminu, więc mam nadzieję, że poniższy tekst okaże się dla nich przydatny. Przypominam Wam tekst o różnicy między poziomem B1 a poziomem B2: Granice między...

Czytaj cały wpis »
0

C-Test

Czy słyszeliście kiedyś o C-Test? Jest to test przeprowadzany na (nie tylko) niemieckojęzycznych uniwersytetach w celu stwierdzenia poziomu kandydatów na studia. Trzeba wziąć udział w takim teście nawet jeśli ma się zdany egzamin DSH lub Test DaF. Przypominam, że tu znajdziecie wszystkie moje teksty na temat egzaminów z niemieckiego: Egzaminy z niemieckiego C-Test służy do stwierdzenia kompetencji językowych i jest...

Czytaj cały wpis »
7

Jak unikać błędów na egzaminach? Słuchanie

16 maja opublikowałam tekst o tym, jak unikać błędów w ustnej części egzaminów. Znajdziecie go tutaj. Dzisiaj przyszła kolej na słuchanie. Co zrobić, aby nasze rozumienie ze słuchu było lepsze? Kilka rad/uwag wynikających z mojego nauczycielskiego doświadczenia: Często jest tak, że uczący się nie rozumieją słów kluczowych. Oczywiście zgadza się, że nie musimy rozumieć każdego słowa, aby zrozumieć tekst, ale czasami...

Czytaj cały wpis »
2

Jak unikać błędów na egzaminach? Mówienie

Dziś czas na tekst o tym, jak unikać błędów na egzaminach. Zacznę od części ustnej. Z moich doświadczeń jako nauczyciela niemieckiego, wynika, że najczęstsze błędy lub problemy to: zbyt długie szukanie słów, używanie ciągle tych samych słów lub też popadanie w skrajność – zbyt proste lub zbyt trudne słownictwo, za długie pauzy w mówieniu, niewłaściwe nawiązanie interakcji, niezrozumienie polecenia. Odniosę się...

Czytaj cały wpis »