Dzisiaj coś z serii „Niemiecki w pracy!” (wszystkie posty tutaj). Mam dla Ciebie opis podręcznika „Niemiecki w pracy. Usługi” oraz konkurs, w którym możesz go wygrać.

Autorzy: Przemysław Wolski, Sabina Zeaiter

Liczba stron: 304

Cena: 47 zł (obecnie w promocji – 37,60 zł)

Książka nadaje się dla uczących od poziomu A2+. 

Jest to kolejna pozycja z serii „Niemiecki w pracy” wydawnicwa Poltext, opisy innych znajdziesz w następujących postach:

           

Język niemiecki dla opiekunów osób starszych

Produkcja

Biuro

OPIS WYDAWNICTWA

Chcesz rozpocząć pracę w placówce leczniczo-opiekuńczej w Niemczech? Rozwinąć karierę w gastronomii? Spróbować sił w call center bądź innym zakładzie usługowym?

Odpowiedzią na powyższe potrzeby będzie ten podręcznik powstały we współpracy Uniwersytetu Warszawskiego
i Bergische Universität Wuppertal. W prosty sposób pozwoli ci on na doskonalenie branżowego języka niemieckiego.

Wszyscy bohaterowie tej książki to postacie stworzone na bazie prawdziwych osób i wydarzeń z niemieckich i austriackich miejsc pracy. Na podstawie scenek z ich udziałem prześledzisz i przećwiczysz słownictwo, wyrażenia oraz elementy gramatyki spotykane w zakładach usługowych, takich jak placówki leczniczo-opiekuńcze, restauracje czy centra obsługi telefonicznej. Dzięki temu będziesz w stanie skutecznie komunikować się po niemiecku w pracy i poza nią.

W książce znajdziesz:
– dialogi i inne teksty w języku niemieckim wraz z ich tłumaczeniami na język polski oraz ich nagrania,
– komentarze kulturoznawcze i gramatyczne,
– ćwiczenia oraz klucz do ćwiczeń,
– glosariusze,
– grafiki sytuacyjne.

Krótkie dialogi związane z usługami pozwolą dowiedzieć się, na przykład, jak przebiegają small talki między pracownikami, jak wygląda organizacja pracy czy w jaki sposób reagować na trudne sytuacje i potencjalne problemy.

Książkę na stronie wydawnictwa znajdziesz tutaj.

Podręcznik zawiera następujące rozdziały:

1 – Begrüßung

2 – Der Schichtplan – Erklärungen

3 – Die WG

4 – Praktikanten und Betreuer

5 – Call – Center

6 – Tagesablauf im Restaurant

7 – Die ersten Gäste

8 – Gesprächsleitfaden

9 – Kundenberatung

10 – Warenbestellung

11 – Schulung über Kundenfreundlichkeit

12 – Kundenbeschwerde

13 – Warenlager und Verkaufsabläufe

14 – Warenauslage – Geschäftsstruktur

15 – Kundenservice im Kaufhaus

16 – Kassendienst und Verkaufsabläufe

17 – Retouren und Geldrückerstattung

18 – Urlaubsantrag

19 – Der gestürzte Heimbewohner

20 – Hausbesuch des Arztes

21 – Medikamentenausgabe im Heim

22 – Abendessen im Pflegeheim

23 – Morgendliche Wäsche

24 – Ausflug mit den Heimbewohnern

25 – Besuch von Verwandten

26 – Todesfall im Altenpflegeheim

27 – Todesanzeige und Trauerkarte

28 – Beerdigung

29 – Die geschlossene Gesellschaft

30 – Das Catering bei einer großen Veranstaltung

31 – Restaurantbewertungen im Internet

32 – Der Diebstahl im Kaufhaus

33 – Der Dieb und der Kaufhausdetektiv

34 – Die Polizei im Kaufhaus

35 – Die Zeugenaussage

36 – Der Ersthelfer im Betrieb

37 – Der Krankheitsfall

38 – Die Krankmeldung

39 – Der Krankenhausaufenthalt

40 – Das Jahresgespräch

41 – Das Jugendarbeitsschutzgesetz

42 – Der Kundenbetreuer des Jahres

43 – Die Beförderung zur stellvertretenden Restaurantmanagerin

44 – Der Ausbildungsplatz als Einzelhandelskauffrau

45 – Das Vorstellungsgespräch

MOJA OPINIA

  • bardzo fajnie, że ukazał się na polskim rynku ukazał się taki podręcznik, bo nadal jest za mało podręczników do niemieckiego biznesowego czy ogólnie do niemieckiego w pracy
  • w podręczniku zostały poruszone także tematy, których często nie znajdziemy w innych podręcznikach – pisała też o tym w swojej recenzji Ola z Niemieckiej sofy (tutaj)
  • książka zawiera 45 rozdziałów, rozwiązania do ćwiczeń oraz słowniczek
  • w podręczniku znajduje się kod, dzięki któremu można pobrać pliki audio
  • w książce znajdą coś dla siebie przedstawiciele różnych zawodów, np. pracownik call center, pracownik restauracji, obsługi klienta, magazynu, domu opieki, sklepu
  • wiele tematów przyda się w każdym zawodzie, np. rozmowa kwalifikacyjna, rozmowa ewaluacyjna, plan zmian, wniosek o urlop, nekrolog, pogrzeb, zwolnienie lekarskie
  • ćwiczenia są urozmaicone, więc ich wykonywanie nie powinno się znudzić

 

KONKURS! Mam 1 egzemplarz do wygrania 🙂  

Odpowiedz na pytanie: Dlaczego chciałabyś / chciałbyś otrzymać książkę „Niemiecki w pracy: Usługi”? (napisz do 5 zdań) 

Zasady konkursu:

  1. Organizatorem konkursu jest Magdalena Surowiec Języki nie takie obce (nazwa mojej firmy).
  2. Konkurs trwa od momentu publikacji do 17 czerwca (czwartek), do godziny 23:59 czasu polskiego.
  3. Zadaniem konkursowym jest odpowiedź na pytanie: Dlaczego chciałabyś / chciałbyś otrzymać książkę „Niemiecki w pracy: Usługi”?  (do 5 zdań) 
  4. Uczestnik konkursu potwierdza, że jego odpowiedź jest oryginalna i że nie została opublikowana w innym miejscu oprócz w komentarzu na tej stronie.
  5. Nagrodą w konkursie jest jeden egzemplarz książki Niemiecki w pracy: Usługi. 
  6. Wysyłka jest możliwa na terenie Polski.
  7. Wyniki konkursu zostaną opublikowane do dwóch dni po zakończeniu konkursu pod tą recenzją.
  8. W przypadku braku kontaktu ze zwycięzcą, zastrzegam sobie prawo do wyłonienia innego zwycięzcy.
  9. Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach konkursowych.
  10. Udział w konkursie jest jednoznaczny z akceptacją treści regulaminu.