„Niemiecki w pracy. Produkcja” – rozwiązanie konkursu!

„Niemiecki w pracy. Produkcja” – rozwiązanie konkursu!

Dzisiaj rozwiązanie konkursu, który ogłosiłam tutaj. Wygrać można było podręcznik „Niemiecki w pracy. Produkcja”:

 

 

Książki otrzymują:

 

Fachhandwerker – komentarz zamieszczony na blogu 

Gdybym dostał tę książkę w swoje ręce, to ręczę, że Schweißmontage przestanie mi się mylić z Scheißmontage a Bohrmachine będzie czymś więcej niż wynalazkiem Nielsa Bohra. Pragnę nauczyć się słownictwa z tego zakresu, aby móc skuteczniej komunikować się z klientem w Niemczech bez krępujących pomyłek. Ta pozycja uzupełnia istotną lukę na rynku wydawniczym – mam nadzieję, że uzupełni też lukę w moim mózgu.  

Życzę Ci więc, aby pomyłek było jak najmniej, a najlepiej wcale! 

 

Filip Rygucki – komentarz zamieszczony 17 października pod postem o konkursie na Facebooku z dnia 8 października

 

W tym semestrze na studiach kończę lektorat języka niemieckiego egzaminem na poziomie A2 i dodatkowo, w wolnym czasie, sam uczę się niemieckiego, ponieważ moim celem jest bycie na solidnym poziomie B1 na koniec następnego roku. Po skończeniu licencjatu chcę wyjechać za granicę do pracy do Niemiec przez agencję w branży produkcyjnej, więc opanowanie słownictwa związanego z tematem produkcji i ogólnie pracy za granicą, wypadkami i kwestiami prawnymi na pewno będą mi przydatne i nie będę się czuł zielony. Na pewno na plus jest to, że w tym podręczniku można znaleźć krótkie rozmówki i ćwiczenia ze słownictwem branżowym oraz gramatyką, a także można pobrać pliki audio i posłuchać poprawnej wymowy. Myślę, że te ten podręcznik byłby świetnym materiałem przed moim wyjazdem do Niemiec, jak i kiedy już bym w nich pracował.  

Powodzenia w wykorzystywaniu wiedzy w praktyce! 

 

GRATULACJE!

Proszę zwycięzców o kontakt ze mną: msurowiec2010@gmail.com

Podajcie proszę swoje adresy, to wydawnictwo prześle Wam nagrody 🙂

 

 

„Niemiecki w pracy. Biuro” – rozwiązanie konkursu

„Niemiecki w pracy. Biuro” – rozwiązanie konkursu

Bardzo chętnie wzięliście udział w ostatnim konkursie. Bardzo mnie to cieszy, dzisiaj przyszedł czas na wyniki.

Chciałabym nagrodzić wszystkich, bo każda odpowiedź miała w sobie to coś, ale niestety mam tylko dwa egzemplarze książki do rozdania. Będzie jednak u mnie więcej konkursów, będzie 🙂

Książki wędrują do:

Zofia Czajka za komentarz (na blogu): 

Rozglądając się wokoło, widzę następujące marki: Audi, BMW, Bosch, Deutsche Bank, Kinder, Langenscheidt, Henkel, Mercedes, Nivea, Persil, Ritter Sport, SAP, Verlagsgruppe Passau etc.
Nie mam najmniejszych wątpliwości, że język niemiecki istotnie jest medium komunikacji najlepiej rozwiniętej społecznej gospodarki rynkowej w Europie, a tym samym językiem biznesu.
Każda z wymienionych marek wykazuje nieustanne zapotrzebowanie na pracowników, pochodzących nie tylko z państw, których językiem administracyjnym jest niemiecki (Austria, Niemcy, Liechtenstein, Luksemburg, Szwajcaria).
Zwielokrotniana corocznie ilość kontaktów biznesowych z kontrahentami z zagranicy, stanowi korzystną prognozę dla pracowników z Europy Środkowo-Wschodniej (w tym z Polski), dla których Niemcy są największym sąsiadem i atrakcyjnym rynkiem pracy.
Dobrze jest mieć wspólny język ze swoim sąsiadem!

Na te aspekty zwróciło uwagę wiele osób, więc naprawdę bardzo trudno było mi podjąć decyzję.

Beata Zawadzka za komentarz (na FB):

Język niemiecki w biznesie ważny jest, gdy sukces osiągnąć chcesz. Gospodarkę buduje, pieniążki produkuje i rozwój gwarantuje. Gdy język niemiecki znasz, interesy rozwijasz i sukcesy osiągasz. Dlatego człowieku myślący o przyszłości, ucz się języka niemieckiego dla swojej pomyślności.

 

Drogie Zwyciężczynie, napiszcie do mnie maila na adres: msurowiec2010@gmail.com

Podajcie swoje adresy, to wyślę książki. Gratulacje!

 

 

„Niemiecki w pracy. Biuro” – rozwiązanie konkursu

Konkurs! Do wygrania dwie książki „Niemiecki w pracy. Biuro”

W dzisiejszym konkursie mam dla Was do wygrania dwie książki „Niemiecki w pracy. Biuro”. Na pewno tak książka przyda się niejednej / niejednemu z Was 🙂

Jest to książka dla osób na poziomie A2+ i oczywiście dla każdego na wyższych poziomach. 

Oto opis wydawnictwa:

Używasz języka niemieckiego w pracy albo chcesz zacząć pracę wykorzystując ten język?
Dla wielu osób nauka języka niemieckiego od początku jest wyłącznie w celach zawodowych. Oprócz języka standardowego konieczne jest zapoznawanie się z językiem specjalistycznym. Sięgnij po efekt współpracy polskich, austriackich i niemieckich dydaktyków, zajmujących się od dawna zarówno teoretycznie, jak i empirycznie tworzeniem materiałów do nauki języka niemieckiego.

Uczący się towarzyszą w karierze zawodowej postaci Anny Nowak oraz w typowych dla poszczególnych stopni awansu zawodowego zadaniach komunikacyjnych. Przedstawione sytuacje rzeczywiście miały miejsce w niemieckich
i austriackich biurach, prezentowany język jest oparty na autentycznych przykładach. Powtarzające się typy zadań pogłębiają kompetencję gramatyczną, zawsze jednak w kontekście środowiska zawodowego i codziennego dnia pracy. Największy nacisk został położony na sprawność mówienia, w tym przypadku na umiejętność swobodnej komunikacji w miejscu pracy.

Książka jest praktyczną wersją badań wykonanych w ramach programu GIP finansowanego przez DAAD, we współpracy Uniwersytetu Warszawskiego i Bergische Universität Wuppertal.

W książce znajdziesz:
– dialogi i inne teksty w języku niemieckim wraz z ich tłumaczeniami na język polski oraz ich nagrania,
– komentarze kulturoznawcze i gramatyczne,
– ćwiczenia do pracy samodzielnej z kluczem,
– glosariusze,
– grafiki sytuacyjne.

Książka na stronie wydawnictwa

Informacje ode mnie:

Książka zawiera 45 rozdziałów, klucz do ćwiczeń oraz dwa słowniczki (niemiecko-polski i polsko-niemiecki).

Przykładowe tematy rozdziałów: Neu in der Firma, Telefonat mit dem Finanzamt, Die Bedienungsanleitung, Stellenanzeigen, Vorstandssitzung, Projektbesprechung, Dienstreise, Konflikt, Dienstzeugnis.

Każdy rozdział zawiera ćwiczenia do słownictwa oraz do gramatyki. W każdym znajduje się przykładowy tekst dotyczące danego tematu. Dla wielu osób będzie ważna informacja, że każdy tekst jest przetłumaczony na język polski.

W swoim życiu miałam przyjemność pracować w dwóch niemieckich firmach (Langguth, Volkswagen), więc wiem z doświadczenia, że słownictwo z książki jest praktyczne i przyda się niejednej osobie pracującej w biurze nie tylko w krajach niemieckojęzycznych, ale i w Polsce, bo przecież nie brakuje u nas niemieckich firm. „Niemiecki w pracy” to dla wielu osób bardzo ważny aspekt w uczeniu się języka.

Przykładowe strony z podręcznika:

Dokładnie zapoznałam się z książką. W najbliższych tygodniach zacznę używać jej na moich lekcjach i mam nadzieję, że spodoba się moim uczniom.

Książkę można kupić np. na stronie wydawnictwa:

Niemiecki w pracy. Biuro

Teraz czas na pytanie konkursowe:

Dlaczego język niemiecki jest ważnym językiem dla biznesu i gospodarki? Uzasadnij swoją odpowiedź (1-5 zdań). 

Zasady konkursu:

  1. Organizatorem konkursu jest Magdalena Surowiec Języki nie takie obce (nazwa mojej firmy).
  2. Konkurs trwa od momentu publikacji do 27 października, do godziny 23:59 czasu polskiego.
  3. Zadaniem konkursowym jest odpowiedź na pytanie: Dlaczego język niemiecki jest ważnym językiem dla biznesu i gospodarki? Uzasadnij swoją odpowiedź.
  4. Uczestnik konkursu potwierdza, że jego odpowiedź jest oryginalna i że nie została opublikowana w innym miejscu oprócz w komentarzu na tej stronie oraz na fanpage’u na Facebooku (ale wyłącznie pod informacją o konkursie).
  5. Nagrodą w konkursie są dwa egzemplarze książki Niemiecki w pracy. Biuro, po jednym dla każdego zwycięzcy.
  6. Wysyłka jest możliwa na terenie Unii Europejskiej.
  7. Wyniki konkursu zostaną opublikowane do dwóch dni po zakończeniu konkursu pod tą recenzją oraz na fanpage’u na Facebooku.
  8. W przypadku braku kontaktu ze zwycięzcą, zastrzegam sobie prawo do wyłonienia innego zwycięzcy.
  9. Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach konkursowych.
  10. Udział w konkursie jest jednoznaczny z akceptacją treści regulaminu.
„Niemiecki w obrazkach”: rozwiązanie konkursu!

„Niemiecki w obrazkach”: rozwiązanie konkursu!

Tydzień temu ogłosiłam tutajkonkurs, w którym do wygrania były 2 egzemplarze podręcznika wydawnictwa Edgard „Niemiecki w obrazkach. Słówka, rozmówki, gramatyka”. Jest on przeznaczony na poziomy A1-A2, a dla osób na poziomach B1-B2 może być doskonałą powtórką.

Dostałam tyle odpowiedzi na pytanie konkursowe i każda odpowiedź była tak ciekawa, że naprawdę chciałabym mieć nagrody dla wszystkich.

Pytanie konkursowe brzmiało: Który temat jest według Ciebie zaniedbywany w nauczaniu niemieckiego? Uzasadnij swoją odpowiedź.

Oto zwycięskie odpowiedzi:

Moim zdaniem w nauczaniu języka niemieckiego brakuje jasnego wytłumaczenia partykuł, są one w tekstach ,jednakże ich znaczenie często jest pomijane i traktuje się je tak jakby ich nie było. W szkole również w ogóle nie porusza się mowy potocznej, może nie zawsze jest ona ładna, jednakże to właśnie nią głównie posługują się Niemcy w typowej, towarzyskiej rozmowie. Szkolny język aczkolwiek poprawny i zrozumiany wywołuje u Niemców i innych narodów niemieckojęzycznych zdziwienie. Tak samo, uważam, że przynajmniej w skrócie przydałoby się podanie różnic między typowo niemieckim językiem używanym w Niemczech, a tym który jest używany w Austrii czy Szwajcarii. Różnice może nie są drastyczne, ale jednak widoczne.

(Komentarz Beaty zamieszczony tutaj na blogu) – Beato, bardzo proszę Cię o adres. Napisz do mnie: msurowiec2010@gmail.com 

Wiesz ,nie znalazłam jeszcze zdań ani słów związanych z polityką .Tak z polityką. Pracuje jako opiekunka osób starszych ,a w Niemczech ludzie bardzo interesują się polityką. Myślę ,że to przydałoby się, żeby móc trochę rozmawiać z pdp na w/w temat .To tylko moje skromne zdanie.

(Komentarz Stanisławy z Facebooka)

Niesamowicie trudno było podjąć decyzję. Gratuluję zwyciężczyniom. Teraz nie pozostaje mi nic innego, jak uwzględnić te i inne proponowane tematy w moich przyszłych kursach.

Przypominam, że podręcznik możecie kupić tutaj

„Niemiecki w obrazkach”: rozwiązanie konkursu!

Konkurs! Do wygrania „Niemiecki w obrazkach. A1-A2”

Od wydawnictwa Edgard otrzymałam dwa egzemplarze jednego z ich najnowszych podręczników, „Niemiecki w obrazkach A1-A2”. Są one do wygrania w konkursie.

Najpierw jednak kilka informacji o podręczniku, tak opisuje go wydawnictwo:

Niemiecki w obrazkach to książka dla osób początkujących, którym zależy na szybkiej nauce najpotrzebniejszych słówek w języku niemieckim. Wykorzystanie metody wizualnej gwarantuje szybkie przyswajanie nowego materiału i naukę na podstawie skojarzeń. W materiałach znajdują się również wyjaśnienia najważniejszych zagadnień gramatycznych oraz wskazówki odnośnie poprawnej wymowy. Za sprawdzian wiedzy posłużą ćwiczenia, których rozwiązania można sprawdzić z kluczem odpowiedzi.

Poznaj 1000 najważniejszych słów, które umożliwią Ci bezproblemową komunikację. W każdym rozdziale znajdziesz nowy zestaw pojęć dotyczących bieżących tematów życia codziennego m.in. dom, zakupy, praca, podróże i transport. 

Niemiecki w obrazkach to:

  • materiał na poziomie początkującym A1-A2
  • 1000 słówek z ilustracjami
  • nauka metodą wizualną, wykorzystującą skojarzenia
  • podstawy gramatyki i fonetyki
  • wyjaśnienia poprawnej wymowy
  • ćwiczenia z kluczem odpowiedzi

Co ja myślę?

Podoba mi się idea podręcznika – coś dla wzrokowców, a bardzo dużo osób uczy się wizualnie. Do tego rozmówki i mnóstwo ćwiczeń.

Bardzo ciekawe i praktyczne jest to, że większość ćwiczeń również została opracowana „pod wzrokowców”. Mamy więc ćwiczenia, w których trzeba podpisać obrazki albo takie, w których musimy wpisać brakujące słowo, a podpowiedzią jest obrazek.

Przykładowe strony z podręcznika:

W podręczniku omówione są następujące tematy:

  1. Pierwsze kontakty
  2. Rodzina
  3. Wygląd i charakter
  4. Czynności codzienne
  5. Dom
  6. Jedzenie i restauracja
  7. Ciało i zdrowie
  8. Ubrania
  9. Zakupy
  10. Edukacja
  11. Praca
  12. Sport i hobby
  13. Podróże i transport
  14. Pogoda i natura
  15. Czas i liczby

Są to więc tematy odpowiadające tematyce na poziomach A1-A2. Podręcznik zawiera odpowiedzi do ćwiczeń oraz słowniczek.

Książkę można kupić np. w sklepie internetowym wydawnictwa:

kup książkę w sklepie internetowym

To jak? Kto go chce? Do rozdania mam 2 egzemplarze.

Wystarczy tutaj, w komentarzu, lub na Facebooku, odpowiedzieć na pytanie:

Który temat jest według Ciebie w nauczaniu niemieckiego zaniedbywany? Uzasadnij swoją odpowiedź. 

Zasady konkursu:

  1. Organizatorem konkursu jest Magdalena Surowiec Języki nie takie obce (nazwa mojej firmy).
  2. Konkurs trwa od momentu publikacji do 23 czerwca, do godziny 23:59 czasu polskiego.
  3. Zadaniem konkursowym jest odpowiedź na pytanie: Który temat jest według Ciebie w nauczaniu niemieckiego zaniedbywany? Uzasadnij swoją odpowiedź.
  4. Uczestnik konkursu potwierdza, że jego odpowiedź jest oryginalna i że nie została opublikowana w innym miejscu.
  5. Nagrodą w konkursie są dwa egzemplarze książki Niemiecki w obrazkach, po jednym dla każdego zwycięzcy.
  6. Wysyłka jest możliwa na terenie Unii Europejskiej.
  7. Wyniki konkursu zostaną opublikowane do dwóch dni po zakończeniu konkursu pod tą recenzją oraz na fanpage’u na Facebooku.
  8. W przypadku braku kontaktu ze zwycięzcą, zastrzegam sobie prawo do wyłonienia innego zwycięzcy.
  9. Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach konkursowych.
  10. Udział w konkursie jest jednoznaczny z akceptacją treści regulaminu.
Wyniki konkursu – „Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch”

Wyniki konkursu – „Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch”

Dzisiaj pora na wyniki konkursu. Szkoda, że mam tylko dwa egzemplarze książki, bo chciałabym nagrodzić Autorki wszystkich komentarzy.

Jeden egzemplarz wędruje do Ani R. za komentarz: 

Gdy wybierałam się na germanistykę nawet nie myślałam o języku niemieckim jak o języku biznesowym – chciałam zostać nauczycielką. Kończąc studia 7 lat temu pracy w zawodzie nauczyciela było jak na lekarstwo, za to coraz więcej otwierało się korporacji zatrudniających osoby znające język niemiecki. Dopiero w pracy dowiedziałam jak wartościowym jestem pracownikiem, bo znam ten język. Dlaczego język niemiecki ważny jest w biznesie, bo mało Niemców mówi w innym języku niż swój ojczysty, a coraz więcej powstaje firm, które bezpośrednio wspierają niemieckie biznesy. I tak od nauczyciela stałam się księgową…

Drugi egzemplarz do Anny J. za komentarz:

Znajomość niemieckiego umożliwia wgląd w niemiecki sposób myślenia, który jest na swój sposób specyficzny. Jego znajomość sprawia, że lepiej dostrzegamy to, czego można się spodziewać i czego oczekiwać po Niemcach, co przekłada się na konkretne korzyści. Z doświadczenia wiem, że Niemcy niechętnie uczą się angielskiego i wolą osoby posługujące się niemieckim. A Polacy często spychają niemiecki na margines na rzecz angielskiego ucząc się go z przymusu. Ale fakt jest taki, iż najwięcej kontaktów biznesowych mamy z Niemcami i znając niemiecki wyróżniamy się od osób znających tylko upowszechniony angielski. Można więc wręcz powiedzieć, że w biznesie „angielski to mus, niemiecki to plus”. 

 

Proszę Was o wysłanie mi Waszych adresów: msurowiec2010@gmail.com

Książki zostaną wysłane wtedy natychmiast 🙂 

Wygraj książkę „Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch”!

Wygraj książkę „Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch”!

Od wydawnictwa Poltext otrzymałam niedawno książki „Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch” Anny Jędrzejczyk. Dzisiaj mam dla Was do wygrania dwie z nich 🙂

Na początek kilka słów o książce. Oto krótki opis zamieszczony na tylnej okładce:

Książka Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch” stanowi idealny materiał dla osób zainteresowanych zastosowaniem wyrażeń i terminów z dziedziny marketingu w języku niemieckim. Książka jest przeznaczona dla studentów i praktyków uczących się niemieckiego na poziomie B1-B2. 

Ponadto książka zawiera narzędzia, które można stosować w analizie i planowaniu działalności marketingowej.

(…)

Całość jest wzbogacona rysunkami, grafikami oraz przykładami zewnętrznych reklam, które autorka sfotografowała podczas swoich wyjazdów i pobytu w Niemczech. Każdy rozdział zawiera wprowadzenie leksykalne w języku polskim oraz w języku niemieckim. W książce podany jest kod umożliwiający bezpłatne pobranie ze strony wydawnictwa pliku dźwiękowego mp3 z nagraniami wybranych tekstów z książki„.

Tu znajdziecie książkę na stronie wydawnictwa:

Niemiecki w marketingu

Książka zawiera następujące rozdziały:

  1. Marketingowe myślenie – czyli jakie? Marketing als Denkhaltung – was bedeutet das?
  2. Czego sobie życzy niemiecki klient? Was wünscht sich ein deutscher Kunde?
  3. Niemiecki czy polski klient – jest jakaś różnica? Deutscher oder polnischer Kunde – gibt es einen Unterschied?
  4. Asortyment w sklepie w Niemczech – czyli jak przygotować atrakcyjną ofertę? Assortiment im Geschäft in Deutschland – wie kann man ein attraktives Angebot vorbereiten? 
  5. Sprzedaż w Niemczech – ucz się od najlepszych! Verkauf in Deutschland – lerne von den Besten!
  6. Krótki plan biznesowy Kurz und knapp – Businessplan
  7. Ćwiczenia i gry planszowe Übungen und Brettspiele 
  8. Zakończenie – jak poradzę sobie w marketingu? Ende – wie komme ich mit Marketing zurecht?

Książka zawiera teksty w języku polskim i niemieckim, Wyjaśniane są różnice pomiędzy słowami o podobnym znaczeniu, ponadto znajdziemy wiele przykładów z nowymi wyrażeniami.

Typy ćwiczeń:

  • dopasowywanie wyrazów
  • tłumaczenie zdań z polskiego na niemiecki
  • ćwiczenia na rozumienie tekstów
  • uzupełnianie tekstów podanymi wyrazami
  • ćwiczenia do interpretacji grafik
  • ćwiczenia polegające na interpretacji komentarzy klientów
  • ćwiczenia do zastosowania słów w kontekście

Na końcu książki znajduje się „Mały kącik gramatyczny dla branży reklamowej” 

Bardzo spodobał mi się pomysł Autorki na sfotografowanie ciekawych niemieckich reklam służących jako przykłady.

Za przydatne uważam także dużo sugestii co do preferencji niemieckiego klienta oraz ciekawostki branżowe. 

Dzisiaj w małym konkursie możecie wygrać egzemplarz tego ciekawego podręcznika. Wystarczy odpowiedzieć na pytanie:

Dlaczego Twoim zdaniem język niemiecki jest ważny w świecie biznesu?

Konkurs trwa do 27 listopada do północy, a więc tydzień z hakiem 🙂

Odpowiedzi zamieszczajcie w komentarzach 🙂 Preferowana długość komentarza to 3-5 zdań.

Do rozdania mam dla Was dwa egzemplarze. Nagrody zostaną wysłane do zwycięzców 29 lub 30 listopada. Wysyłka jest możliwa jedynie na terenie Polski.

W razie pytań piszcie na mój adres: msurowiec2010@gmail.com

Żeby zachęcić Was do udziału, zamieszczam kilka przykładowych stron 🙂

Konkurs na moje urodziny

Konkurs na moje urodziny

Postanowiłam kiedyś, że konkursy będę ogłaszać nie na urodziny bloga, lecz z okazji moich urodzin, które przypadają dzisiaj. 28 lat minęło, ale czuję się młodziej, wyglądam na szczęście też. Kiedy ostatnio chciałam w Aldi kupić 2 jogurty z dodatkiem likieru, to nie sprzedali mi ich, bo nie miałam ze sobą dowodu osobistego. Raz znajoma poprosiła, żebym kupiła jej papierosy, bo akurat szłam do sklepu, ale też mi ich nie sprzedali. Nie wyglądam podobno nawet na 18 lat, a czuję się na 20 🙂 Kiedy pomyślę o tym, ile już przeżyłam i ile doświadczeń zawodowych mam za sobą, to sama nie mogę w to uwierzyć. Zbieram kolejne, wciąż żyję tylko pracą, ale może i na założenie rodziny kiedyś przyjdzie czas. Jeśli nie, to kupię sobie kota 🙂 Największym sukcesem jest jednak dla mnie metamorfoza z szarej myszki w pewną siebie, samodzielną i niezależną kobietę. Dzisiaj co prawda byłam przez cały dzień w pracy (jak w każdą niedzielę), ale na szczęście były osoby, które pamiętały o moich urodzinkach. Inaczej pewnie ja sama bym zapomniała, co już mi się zdarzało w przeszłości 🙂

Dobrze, dość rozważań, bo mogłabym je jeszcze długo snuć. Czas na konkurs. Nagrodami są filmy na DVD, pierwszy to „Die weiße Massai” („Biała Masajka”). Został on nakręcony na podstawie książki Corinne Hofman, bardzo ciekawej zresztą – polecam. Opowiada o kobiecie z Europy, która zakochała się w mężczyźnie z plemienia Masajów i zaczęła z nim żyć w Afryce, w warunkach, w jakich żyją Masajowie. Wielki szok kulturowy. Film jest po niemiecku.

Drugi film to „Skyfall” (wersja oryginalna, także dubbing niemiecki i francuski do wyboru, poza tym napisy). James Bond, więc pewnie nie muszę pisać, o co chodzi.

Pytanie konkursowe brzmi: Jakiej osobie/postaci z dowolnego kraju niemieckojęzycznego chciałbyś/chciałabyś towarzyszyć przez jeden dzień? Mogą to być osoby zarówno żyjące, jak i nieżyjące. O zamieszczanie odpowiedzi proszę w komentarzach, odpowiedzi należy oczywiście krótko uzasadnić. Konkurs trwa do 15 lipca do godz. 12:00. Wysyłka filmów jest możliwa do wszystkich krajów Europy.

AHA, jeden szczegół: w konkursie wygrają 2 osoby, bo każdy z filmów jest osobną nagrodą.

Nowości

Nowości

Dzisiaj mam dwie informacje:

1. Konkurs zorganizowany na portalu Sprachcaffe został rozstrzygnięty. Cieszę się, że tak wiele osób wzięło w nim udział i że również Czytelnicy mojego bloga nie zawiedli. Zwyciężczyni z bloga o Francji, Francuzach i języku francuskim (tutaj) serdecznie gratuluję.

Na portalu Sprachcaffe można przeczytać o największych wpadkach językowych uczących się. Zachęcam, gdyż są naprawdę ciekawe i często zabawne:

Wpadki językowe

Tutaj możecie poczytać wypowiedzi moich Czytelników (moja jeszcze będzie uzupełniona):

Niemiecki po ludzku

2. W końcu zabrałam się za pisanie podręcznika do niemieckiego. Chciałabym, żeby to było coś, czego nie ma na rynku, a przynajmniej coś, czego mi brakuje jako nauczycielce. Bardziej szczegółowe info już niedługo. Chciałabym w pisaniu uwzględnić również pomysły Czytelników.

Konkurs! Do wygrania film lub książka

Konkurs! Do wygrania film lub książka

Na wielu blogach widuję konkursy, więc pomyślałam, że u siebie też mogę takowy zorganizować.

Jeśli ktoś z Was chce wygrać, to zapraszam do odpowiedzi na pytanie: Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego? Wystarczy jeden argument, ale dobry. Odpowiedzi proszę zamieszczać w komentarzach. Kiedy zwycięski będzie już wybrany, to poproszę zwycięzcę o napisanie do mnie maila i podanie adresu, na jaki mam wysłać nagrodę (wszystkie kraje Europy wchodzą w grę). Konkurs trwa do 4 kwietnia do 12:00. 

Do wygrania są następujące nagrody:
1. Książka Charlotte Link „Die Täuschung. Charlotte Link jest jedną z najpopularniejszych współczesnych pisarek niemieckich, jest autorką m.in. powieści kryminalnych.

2. Film „Soraya” – historia cesarzowej Sorayi, żony ostatniego cesarza Persji, która nie mogła dać swojemu mężowi potomka. Film bardzo mi się podobał, oprócz osobistych perypetii cesarzowej opowiada również o historii Persji. Jest to nakręcony po niemiecku film z 2003 roku, posiada napisy, lecz tylko niemieckie. Trwa prawie 3h.

Nagrody pochodzą z moich zbiorów. Książka była przeczytana przeze mnie, film raz obejrzany przeze mnie, są więc w bardzo dobrym stanie. Nagrody są dla osób mówiących bardzo dobrze po niemiecku, ale myślę, że także ktoś na początkującym poziomie może się skusić i zachować do poczytania/oglądnięcia na przyszłość.

Jeśli konkurs ten spotka się z zainteresowaniem, to będę je organizować częściej. Mam setki ciekawych książek i trochę filmów. Chciałabym je oddać w dobre ręce. Ulubione i potrzebne książki zachowam dla siebie, inne chciałabym oddać. Ponieważ nie znam osobiście nikogo, kto byłby tym zainteresowany, to myślę, że może moi czytelnicy?

Dziękuję za uwagę 🙂

Informacja o konkursie

Informacja o konkursie

Wielu blogerów językowych zamieszcza dzisiaj tę informację, czynię to i ja. Konkurs organizowany jest przez portal Sprachcaffe i trwa od dziś do 10 kwietnia. W konkursie wygrywa zarówno czytelnik, jak i bloger, którego czytelnik nadesłał najlepsze zgłoszenie. Główną nagrodą dla czytelnika jest kurs językowy wraz z zakwaterowaniem (Brighton, Malta lub Meksyk). Ponadto jest kilka mniejszych nagród rzeczowych. W formularzu konkursowym należy zaznaczyć bloga, z którego czytelnik dowiedział się o konkursie. Odsyłam do formularza, który trzeba wypełnić, aby wziąć udział:

Formularz konkursowy

Jak widać, formularz nie jest skomplikowany i wypełnienie go nie zajmuje wiele czasu, także zachęcam do tego. Liczy się oryginalność, kreatywność i poczucie humoru oczywiście też. Cieszę się, że zostałam zaproszona do udziału, a jeszcze bardziej będę się cieszyć, jeśli ktoś z moich czytelników wygra.