Od wydawnictwa Poltext otrzymałam niedawno książki „Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch” Anny Jędrzejczyk. Dzisiaj mam dla Was do wygrania dwie z nich 🙂
Na początek kilka słów o książce. Oto krótki opis zamieszczony na tylnej okładce:
„Książka Niemiecki w marketingu. Marketingdeutsch” stanowi idealny materiał dla osób zainteresowanych zastosowaniem wyrażeń i terminów z dziedziny marketingu w języku niemieckim. Książka jest przeznaczona dla studentów i praktyków uczących się niemieckiego na poziomie B1-B2.
Ponadto książka zawiera narzędzia, które można stosować w analizie i planowaniu działalności marketingowej.
(…)
Całość jest wzbogacona rysunkami, grafikami oraz przykładami zewnętrznych reklam, które autorka sfotografowała podczas swoich wyjazdów i pobytu w Niemczech. Każdy rozdział zawiera wprowadzenie leksykalne w języku polskim oraz w języku niemieckim. W książce podany jest kod umożliwiający bezpłatne pobranie ze strony wydawnictwa pliku dźwiękowego mp3 z nagraniami wybranych tekstów z książki„.
Tu znajdziecie książkę na stronie wydawnictwa:
Książka zawiera następujące rozdziały:
- Marketingowe myślenie – czyli jakie? Marketing als Denkhaltung – was bedeutet das?
- Czego sobie życzy niemiecki klient? Was wünscht sich ein deutscher Kunde?
- Niemiecki czy polski klient – jest jakaś różnica? Deutscher oder polnischer Kunde – gibt es einen Unterschied?
- Asortyment w sklepie w Niemczech – czyli jak przygotować atrakcyjną ofertę? Assortiment im Geschäft in Deutschland – wie kann man ein attraktives Angebot vorbereiten?
- Sprzedaż w Niemczech – ucz się od najlepszych! Verkauf in Deutschland – lerne von den Besten!
- Krótki plan biznesowy Kurz und knapp – Businessplan
- Ćwiczenia i gry planszowe Übungen und Brettspiele
- Zakończenie – jak poradzę sobie w marketingu? Ende – wie komme ich mit Marketing zurecht?
Książka zawiera teksty w języku polskim i niemieckim, Wyjaśniane są różnice pomiędzy słowami o podobnym znaczeniu, ponadto znajdziemy wiele przykładów z nowymi wyrażeniami.
Typy ćwiczeń:
- dopasowywanie wyrazów
- tłumaczenie zdań z polskiego na niemiecki
- ćwiczenia na rozumienie tekstów
- uzupełnianie tekstów podanymi wyrazami
- ćwiczenia do interpretacji grafik
- ćwiczenia polegające na interpretacji komentarzy klientów
- ćwiczenia do zastosowania słów w kontekście
Na końcu książki znajduje się „Mały kącik gramatyczny dla branży reklamowej”
Bardzo spodobał mi się pomysł Autorki na sfotografowanie ciekawych niemieckich reklam służących jako przykłady.
Za przydatne uważam także dużo sugestii co do preferencji niemieckiego klienta oraz ciekawostki branżowe.
Dzisiaj w małym konkursie możecie wygrać egzemplarz tego ciekawego podręcznika. Wystarczy odpowiedzieć na pytanie:
Dlaczego Twoim zdaniem język niemiecki jest ważny w świecie biznesu?
Konkurs trwa do 27 listopada do północy, a więc tydzień z hakiem 🙂
Odpowiedzi zamieszczajcie w komentarzach 🙂 Preferowana długość komentarza to 3-5 zdań.
Do rozdania mam dla Was dwa egzemplarze. Nagrody zostaną wysłane do zwycięzców 29 lub 30 listopada. Wysyłka jest możliwa jedynie na terenie Polski.
W razie pytań piszcie na mój adres: msurowiec2010@gmail.com
Żeby zachęcić Was do udziału, zamieszczam kilka przykładowych stron 🙂
Gdy wybierałam się na germanistykę nawet nie myślałam o języku niemieckim jak o języku biznesowym – chciałam zostać nauczycielką. Kończąc studia 7 lat temu pracy w zawodzie nauczyciela było jak na lekarstwo, za to coraz więcej otwierało się korporacji zatrudniających osoby znające język niemiecki. Dopiero w pracy dowiedziałam jak wartościowym jestem pracownikiem, bo znam ten język. Dlaczego język niemiecki ważny jest w biznesie, bo mało Niemców mówi w innym języku niż swój ojczysty, a coraz więcej powstaje firm, które bezpośrednio wspierają niemieckie biznesy. I tak od nauczyciela stałam się księgową… 😉
Myślę, że w świecie biznesu niemiecki jest coraz bardziej doceniany. Sam angielski na pewno nie wystarczy, a znajomość innych języków obcych może być tylko zaletą. Tutaj pisałam więcej na ten temat:
http://niemieckipoludzku.pl/powody-przeciw-dominacji-jezyka-angielskiego/
Język niemiecki w świecie biznesu jest niezwykle ważny .Zauważam to szczególnie w zachodniej części Polski . Ilość ogłoszeń o pracę w których wymaga tego języka w ostatnim czasie niezwykle wzrosła. Sama też od dłuższego czasu uczę się niemieckiego należę do wielu grup w których zrzeszone osoby uczące się języka niemieckiego w tym z całego świata i można tu zauważyć tendencje, że to język który jest niezbędny jest tylko w samych Niemczech , wśród bezpośrednich sąsiadów ale także można go spotkać na całym świecie.
Niezwykle interesuje mnie tematyka zawarta w książce konkursowej 🙂 pozdrawiam interaktywna 🙂
Tak jak wspomniałam wcześniej, sam angielski nie wystarczy. Niemcy są i będą największym partnerem handlowym Polski 🙂
Znajomość niemieckiego umożliwia wgląd w niemiecki sposób myślenia, który jest na swój sposób specyficzny. Jego znajomość sprawia, że lepiej dostrzegamy to, czego można się spodziewać i czego oczekiwać po Niemcach, co przekłada się na konkretne korzyści. Z doświadczenia wiem, że Niemcy niechętnie uczą się angielskiego i wolą osoby posługujące się niemieckim. A Polacy często spychają niemiecki na margines na rzecz angielskiego ucząc się go z przymusu. Ale fakt jest taki, iż najwięcej kontaktów biznesowych mamy z Niemcami i znając niemiecki wyróżniamy się od osób znających tylko upowszechniony angielski. Można więc wręcz powiedzieć, że w biznesie „angielski to mus, niemiecki to plus”.
Dlaczego język niemiecki jest ważny w świecie biznesu?
Jeśli znasz niemiecki to świat biznesu przed tobą stoi otworem
Bądź dla innych sam wzorem i zgłębiaj tajniki języka Goethego
w marketingu, handlu czy reklamie a zdobędziesz uznanie
Nie tylko szefa swego, a kilenta niemieckojęzycznego!
Pozdrawiam!
Anna