Kategoria: Materiały do pobrania

0

C-Test

Czy słyszeliście kiedyś o C-Test? Jest to test przeprowadzany na (nie tylko) niemieckojęzycznych uniwersytetach w celu stwierdzenia poziomu kandydatów na studia. Trzeba wziąć udział w takim teście nawet jeśli ma się zdany egzamin DSH lub Test DaF. Przypominam, że tu znajdziecie wszystkie moje teksty na temat egzaminów z niemieckiego: Egzaminy z niemieckiego C-Test służy do stwierdzenia kompetencji językowych i jest...

Czytaj cały wpis »
1

Materiały do egzaminów B1

Dzisiaj w ramach tematu „egzaminy z niemieckiego” poświęcę trochę uwagi materiałom do nauki do egzaminów na poziomie B1 – telc, Goethe-Institut orazÖSD. Już we wpisie z 23 lutego na temat różnic między poziomem B1 a B2 pisałam na temat materiałów. Może przypomnę materiały z Internetu, które wtedy zaproponowałam: telc B1 Goethe-Institut B1 Przykładowe egzaminy Goethe-Institut B1 Przykładowe egzaminy telc B1 Przykładowe egzaminy...

Czytaj cały wpis »
0

Vitamin C: Wie die Stimme besser klingt

Dzisiaj powracam do serii Vitamin C przeznaczonej dla uczniów na poziomach C1-C2. Tutaj znajdziecie pozostałe wpisy z serii: Vitamin C W ramach przygotowania do dzisiejszego postu obejrzałam na YouTube następujące video: Wie die Stimme besser klingt Jest to wystąpienie Moniki Hein „Wie die Stimme besser klingt”: Ein magischer Moment. Sie treffen erstmalig auf Ihr Blind Date. Das Auge sagt: Super!...

Czytaj cały wpis »
2

Vitamin C: inne znaczenia słów „schön” oraz „schlecht”

Słowa „schön” oraz „schlecht” mają również inne znaczenia od tych powszechnie znanych. Często są używane w języku potocznym, aby wzmocnić wypowiedź.   Oto przykłady z „schön”: Es ist heute ganz schön kalt. – Jest dzisiaj bardzo zimno. Ich musste mich ganz schön beeilen. – Musiałam się bardzo spieszyć. einen schönen Schrecken bekommen – bardzo się przestraszyć ein schönes Alter erreichen...

Czytaj cały wpis »
0

Vitamin C: Nominalizacja (Część 2)

Tak jak obiecałam w ostatnim wpisie z tej serii, na początek zamieszczam rozwiązania do zadania: Die Ergebnisse hängen von der wirtschaftlichen Situation ab. –> die Abhängigkeit der Ergebnisse von der wirtschaftlichen Situation Der Chef entlässt manche Mitarbeiter. –> die Entlassung mancher Mitarbeiter durch den Chef Die Umwelt wird verschmutzt. –> die Verschmutzung der Umwelt / die Umweltverschmutzung Die Zahl der Opfer hat sich...

Czytaj cały wpis »
3

Vitamin C: Nominalizacja (Część 1)

Dzisiaj kilka słów o nominalizacji, która polega na przekształceniu czasownika w rzeczownik – czasownik zyskuje cechy rzeczownikowe. W języku polskim nominalizacja jest stosowana częściej niż w niemieckim. Verbalstil stosowany jest w języku mówionym i tekstach narracyjnych, Nominalstil w tekstach fachowych i specjalistycznych.   Co należy zrobić, aby zamienić styl czasownikowy na rzeczownikowy?   Dopełnienie w bierniku lub celowniku (Akkusativ- oder...

Czytaj cały wpis »
0

Słownictwo związane ze szkołą. Część 2

Dzisiaj kolej na drugą część słownictwa związanego ze szkołą – przybory szkolne oraz przedmioty znajdujące się w klasopracowni. Tutaj można pobrać plik ze wszystkimi słówkami w pdf: Schulsachen (z tłumaczeniem) Mit dem Artikel “die“: die Federtasche, die Federtaschen – piórnik, piórniki die Schere, die Scheren – nożyczki (w j. niemieckim słowo występuje w liczbie poj. i mnogiej) die Tafel, die...

Czytaj cały wpis »
2

Słownictwo związane ze szkołą. Część 1

Dzisiaj czas na słownictwo związane z przyborami szkolnymi i z klasą. Zaczynam od słówek z rodzajnikiem „der”. Tutaj możecie je pobrać: Schulsachen. Teil 1 der Stift, die Stifte – pisak, pisaki (ale tym słowem określa się również długopis, ołówek lub kredkę) der Bleistift, die Bleistifte – ołówek, ołówki der Kuli, die Kulis – długopis, długopisy der Kugelschreiber, die Kugelschreiber –...

Czytaj cały wpis »